Optymalizacja starych treści artykułu polega na aktualizacji niektórych informacji zawartych w poście w celu ponownego wzbudzenia zainteresowania odbiorców. Dotyczy to również innych rodzajów zmian, takich jak dodanie materiałów wizualnych.
Najczęściej, zwłaszcza w przypadku blogów, aby przyciągnąć odwiedzających, należy regularnie tworzyć nowe treści. Jednak ignorowanie starych treści może być błędem, ponieważ stare treści mogą przyciągać tyle samo ruchu, co nowe treści. Ponadto stare treści mają pewną zaletę: wiek i pozycjonowanie adresu URL. Nie zaczynasz od zera, ale wyszukiwarki, takie jak Google, już wykryły te treści i chodzi tylko o to, aby nadać im impet, poprawić je i sprawić, by awansowały w pozycjach.
Wśród głównych korzyści płynących z optymalizacji starych treści wymieniamy:
- Treści oferowane użytkownikom przestają być przestarzałe, a stają się aktualne, dzięki czemu ponownie stają się użyteczne i interesujące.
- Służy to poprawie treści, które nie przyciągają ruchu, oraz do podniesienia jakości witryny.
- Jest to bardziej opłacalne, ponieważ czas poświęcony na aktualizację treści jest krótszy, a także tańszy niż w przypadku nowych treści.
- Aktualizowanie treści pomaga w pozycjonowaniu SEO.
- Jest to dobry pomysł, gdy brakuje pomysłów na nowe posty.
Wszystkie te korzyści są powodem, dla którego powinniśmy optymalizować nasze stare treści. Ponadto warto zauważyć, że wielu odwiedzających może trafić na stronę poprzez stare posty. Jeśli posty te zawierają aktualne materiały, zwiększa się szansa, że użytkownicy pozostaną na stronie i będą korzystać z kolejnych treści.
Pragniemy również zwrócić uwagę, że coraz więcej firm kładzie nacisk na content marketing, co przekłada się na miliony nowych postów każdego miesiąca. Jesteś jedną z tych firm? Przeczytaj więcej cennych artykułów dla przedsiębiorców: https://www.mentalwin.pl Oznacza to, że tworzenie dużej ilości treści może nie wystarczyć, aby być widocznym w Internecie, konieczne jest zoptymalizowanie nieaktualnych treści, aby dodać do nich wartość i zaoferować odbiorcom nowe treści oraz ponownie wzbudzić ich zainteresowanie.
Jak optymalizacja wpływa na ruch?
Google ceni aktualne treści i preferuje wyświetlanie najświeższych informacji, dzięki czemu łatwiej będzie uplasować artykuł w rankingu. A im lepiej wypozycjonowany artykuł, tym więcej odwiedzin.
Udowodniono również, że strony internetowe, które regularnie aktualizują swoje treści i osiągają lepsze pozycjonowanie, wzmacniają reputację swojej marki. Dzieje się tak dlatego, że pierwsze wyniki oferowane przez wyszukiwarkę wzbudzają w użytkowniku większe zaufanie niż te, które pojawiają się na niższych pozycjach. Co więcej, niewiele osób dociera do drugiej strony wyników, dlatego tak ważne jest uzyskanie dobrej pozycji w rankingu.