Pamiętaj o reputacji swojej marki. Poświęcanie reputacji w celu zwiększenia sprzedaży w krótkim okresie czasu jest poważnym błędem. Nawet jeśli oferujesz swoje produkty po obniżonej cenie, musisz dbać o swoje wartości, prezentację i obsługę klienta co najmniej tak samo dobrze, jak przez cały rok. W przeciwnym razie szkody w wynikach długoterminowych mogą być znacznie większe niż korzyści, jakie można osiągnąć.

Postaw jasne warunki

W marketingu cyfrowym najważniejsze jest, aby klient czuł, że może Ci zaufać. Dlatego należy jasno informować o tym, czego klient może się spodziewać, zwłaszcza w takich kwestiach, jak wysyłka i zwroty. Pamiętaj, że sezon wyprzedaży to dobry moment, aby zaoferować zniźki w tych obszarach, a nie tylko w zakresie ceny artykułów.

Opracuj dobrze zdefiniowany plan promocji wyprzedaży

Podobnie jak w przypadku każdej innej kampanii marketingowej, kluczowe znaczenie mają organizacja i przygotowanie. Nie ma sensu opracowywać fantastycznej strategii rabatowej, jeśli klienci nie dowiedzą się o Twojej ofercie. Dlatego radzimy zaplanować z wyprzedzeniem, jakimi kanałami zamierzasz informować o sprzedaży, w jakim czasie i z jakimi wiadomościami.

Zadbaj o obsługę klienta

Wraz ze wzrostem sprzedaży w sezonie wyprzedaży wzrasta również liczba zgłoszeń i pytań dotyczących obsługi klienta. Zastanów się, jak zareagujesz na zwiększony popyt i czy w kluczowych okresach będziesz potrzebować dodatkowych pracowników – stawką jest reputacja Twojej marki! Dowiedz się więcej o obsłudze klienta, dzięki informacjom ze strony: https://szczecinianin.pl/

Nie należy zaniedbywać zapasów

Kolejny katastrofalny błąd, ale częstszy niż mogłoby się wydawać: brak zapasów niezbędnych do obsługi sprzedaży. Aby tego uniknąć, należy z dużym wyprzedzeniem przyjrzeć się logistyce zapasów. A jeśli nie chcesz uzupełniać zapasów danego produktu, poinformuj użytkowników, ile sztuk jeszcze pozostało.

Obniżaj ceny stopniowo

Aby maksymalnie wydłużyć czas trwania kampanii wyprzedażowej, wiele marek decyduje się na drugą, a nawet trzecią wyprzedaż z coraz większymi rabatami. Strategia ta jest bardzo przydatna do maksymalizacji sprzedaży, ale zawsze należy się upewnić, że uzyskane marże są nadal opłacalne.

Spersonalizuj oferty

Praca z marketingiem cyfrowym daje nam ogromną przewagę nad tradycyjnymi firmami, a to dlatego, że dysponujemy dużą ilością informacji o klientach. Aby w pełni wykorzystać te informacje, należy je wykorzystać do oferowania i przekazywania spersonalizowanych zniżek każdemu klientowi, na przykład wysyłając mu wiadomość e-mail ze zniżkami na produkty, które mogą go najbardziej zainteresować na podstawie jego preferencji i wcześniejszych zachowań.