Od czasu opublikowania pierwszego bannera reklamowego, reklama cyfrowa nie przestaje nas zaskakiwać. Przyjrzyjmy się niektórym momentom, które naznaczyły dwie fascynujące dekady innowacji cyfrowej.

Był rok 2000 i Google Adsense zrewolucjonizował świat reklamy z funkcją samoobsługi, która pozwoliła reklamodawcom na tworzenie reklam samemu. Funkcja, która była ograniczona i dostępna dla bardzo niewielu użytkowników. Inżynierowie, którzy czekali z niecierpliwością na pierwszego klienta, zobaczyli pierwszą reklamę Google Adsense pojawiającą się na ich oczach w mniej niż pół godziny. Była to reklama serwisu sprzedaży wysyłkowej homarów.

Czy wiesz, że YouTube zaczynał jako strona randkowa? W 2005 roku Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim stworzyli stronę internetową dla tych, którzy szukają miłości. Na szczęście dla nas zmienili koncepcję serwisu i zamienili go platformę, którą dzisiaj wszyscy znamy i kochamy. Jednak romantyczny duch pozostanie z nami na zawsze, ponieważ twórcy zarejestrowali nazwę „YouTube” w Walentynki.

Jak wykorzystać Telegram do marketingu internetowego?

14 października 2012 roku Felix Baumgartner skoczył 39 km od poziomu stratosfery po wzlocie balonem. W dążeniu do pobicia kilku światowych rekordów, udało mu się przełamać barierę dźwiękową i prawie obalić Internet. Moment ten obejrzało 9,5 miliona widzów na YouTube, co czyni go najbardziej oglądaną transmisją na żywo w historii.

W 2016 roku, dzięki lokalnym reklamom Google, River Island stała się pierwszą marką modową w Wielkiej Brytanii, która dotarła do mobilnych klientów w pobliżu swoich sklepów. Kupujący ci zostali przekierowani na lokalną witrynę sklepową, wskazującą sprawdzoną dostępność interesujących ich przedmiotów oraz najbliższe sklepy, w których mogli takowe znaleźć.