Obecnie użytkownicy internetu preferują treści wideo. Nic więc dziwnego, że wideo marketing na portalach społecznościowych stał się bardzo popularny. Ludzie wolą oglądać i słuchać niż czytać. Może to wynikać z szybkiego tempa życia.

Wiele marek zauważyło ten trend i zmieniło swoje formaty. Biorąc również pod uwagę fakt, że obecność w platformach internetowych stała się koniecznością. Dzieje się tak dlatego, że dzięki nim firma może być znana. Jednakże, aby stały się one doskonałymi kanałami reklamowymi, konieczna jest dobra strategia. Pamiętajmy, że wszystko musi mieć na celu zadowolenie konsumentów.

O to kilka wskazówek. Nie chodzi tylko o kręcenie spotów reklamowych. Ważne jest, aby mieć kreatywną strategię, w której można zająć się następującymi aspektami:

Jak reklamować sklep internetowy w internecie?

Użyj formatu vlogowego. Ludzie lubią znać historię stojącą za marką. Jest to sposób na nawiązanie kontaktu z publicznością i wzbudzenie różnych emocji u klientów.

Początek twoich filmów jest kluczowy, ponieważ masz tylko 8 sekund, aby przyciągnąć uwagę użytkowników. Jeśli ci się uda, prawdopodobnie zobaczą całą zawartość.

Prezentuj wysokiej jakości treści, nie tylko wizualnie, ale również merytorycznie. Pamiętaj, że musi to być interesujące i istotne dla przyciągnięcia użytkownika.

Film musi mieć krótki, ale zwięzły przekaz, nie może zawierać zbędnych wypełniaczy. Pomyśl, że istnieje duża konkurencja i że obecni użytkownicy chcą krótkich treści.

Ważne jest, aby twoje filmy były dostępne dla jak najszerszego grona odbiorców. Jeśli mówisz po polski, możesz umieścić czytelne napisy w języku angielskim.

Wybierz odpowiednią platformę zgodnie z docelową grupą odbiorców. Zdefiniuj, na którym portalu społecznościowym masz największe szanse na dotarcie do swojej grupy docelowej.

SEO jest również ważne, a tym bardziej jeśli pracujesz z YouTube, ponieważ w tym kanale masz możliwość umieszczenia swojego filmu, tak jak artykuły w Google.